mars 30, 2010

Thanks. You're Welcome

Ansökte om inresetillstånd till USA förra veckan. Jag känner lite obehag över att det är så strikt och omständigt allting. Hårda bud som gäller. Man skulle klicka i om man hade en smittbar sjukdom, var psykiskt störd eller någongång kidnappat ett barn från en amerikansk medborgare. Typ. Bland mycket annat. Ja, Nej. Kanske. Om ja, varför?
Jag blev såklart godkänd. Men tänk om jag haft psykisk eller fysisk sjukdom då? Hade jag inte fått åka till deras fantastiska land då? De där amerikanarna alltså... ;-)

2 kommentarer:

  1. Iii knooow.
    vänta bara tills du landat och ska gå igen border and customs. Då du tar bild och finger avtryck och dom frågar en massa frågor...var hur nervös som helst...
    How much money do you have on you?
    How long are you staying?
    What your work?
    WHY ARE YOU HERE!!? aarrgghhh!!....

    SvaraRadera
  2. Oh my god! Det är ju helt crazy. Hur är det med att shoppa och ta med sig grejer till sverige? Shit, du är ju ännu en levande USA-guide. Ge mig något bra tips darling? :)

    SvaraRadera